2014. január 21., kedd

Szex - Szerelem 01.21 Zoltai Miklós

Kornél a Riporter: Mai Szex, szerelem blogunkban, a Zoltai Miklós individual szexuálterapeutával készült interjú egy nagyon fontos részletét látjuk....

szex - szerelem - Zoltai Miklós

Zoltai Miklóstól és még három több, mint harminc éve jógázó oktató barátomtól évtizedek óta folyamatosan tanulok. Tizenpár évvel ezelőtt egyikőjük hívta fel a figyelmemet a telihold hatásaira.

szex - szerelem - szexuális aktivitás

Magamon én már jóval korábban megfigyeltem, hogy a holdtölte jelentősen befolyásolja a szexuális aktivitásomat. Rám a telihold illetve az azt megelőző pár nap úgy hat - a mai napig is -, hogy jelentősen csökken a szexuális érdeklődésem. Miközben a párom meg akkor kívánná a legjobban.

szex - szerelem - vita

Amikor még nem tudtam, hogy ez a Hold miatt van, igen komoly viták és veszekedések lehetetlenítették el a boldog párkapcsolatot. Ilyenkor rendszeressé váltak a szokásos asszonyi beszólások, amitől meg frászt kaptam:

szex - szerelem - már nem szeretsz

- Már nem szeretsz!!? - mondta a párom.
- Hagyjál békén - fordultam magamba, mint oly sok férfitársam ilyenkor.
És valóban elgondolkodtam rajta, hogy lehet hogy már tényleg nem szeretem?

szex - szerelem - probléma

Vagy valami komoly szervi problémám van? Ugyanis gyengének éreztem magam, és máshoz sem volt kedvem. De mint ahogyan általában a férfiak, én sem árultam el, hogy min tépelődöm.

szex - szerelem - férfi bezárkózás

Gyakori férfiszokáshoz híven ilyenkor magambazárkóztam, behűtöttem 2-3 sört és leültem újságot olvasni vagy tv-t nézni. Vagy ha már nőm nagyon békétlen volt velem, akkor elmentem hazulról.

szex - szerelem - a Hold hatás változik

Ráadásul a telihold hatása nem is mindig egyforma, hiszen ellipszis pályáján hol közelebb, hol távolabb kering a Földünk körül.

szex - szerelem - ellentmondások

A legnagyobb ellentmondást viszont az okozta, hogy a holdtölte utáni reggel, - ahogyan a Hold eltűnt a horizonton -, olyan erős nemi vágyakozás töltött el, hogy bármit megadtam volna, hogy azonnal kibéküljünk a párommal. Azonban ő nem békült.

szex - szerelem - békétlenkedés

Ebből aztán újabb viták és veszekedések keletkeztek. Párok millió szenvednek az ismeretlen változásoktól, a megmagyarázhatatlan szexuális aktivitásuk, libidójuk különbözőségétől. Hogy mi lett a megoldás, egy későbbi alkalommal mondom el.

Lássuk a Zoltai Miklós szexuálterapeutával készült interjúból az erre vonatkozó részletet!

szex - szerelem - Zoltai Miklós videó


szex - szerelem - Zoltai Miklós
Kornél a riporter: Milyen Holdállásnál - kortól függően mennyit kell illetve szabad szerelmeskedni?
Ez aztán abszolút egyéni. Azt, hogy mikor, hol és mennyit, azt a két emberen kívül senki nem tudja eldönteni. 

szex - szerelem - energia

Ez annyira individuális, annyira egyéni, hogy ebbe nem lehet beleszólni. Általános irányelveket persze lehet mondani. Pl. azt mondják, ha telehold van, akkor nem metszünk fát, nem vágunk hajat, nem csinálunk erős fizikai munkát, mert a Hold az energiát elszívja. 

szex - szerelem - jóga

Ennek ellenére biztos hogy vannak olyanok, akik épp holdtöltekor  szeretnek nagyon szeretkezni. Tehát itt nem lehet adni egy receptúrát, hanem azt mondanám, amit a jóga tanít, hogy figyeld meg magad, figyeld meg a másikat, figyeld meg a párodat, hogy mikor milyen állapotba van. 

szex - szerelem - energetika

Hiszen mind a nőnek, mind a férfinak más-más energetikai rendszere van. A nőké jobban függ a holdciklustól mint a férfiaké, és ezek is nagyon sok párkapcsolati problémát okoznak. Itt megint ami megoldás: elsősorban az egymás közötti kommunikáció. 

szex - szerelem - figyelmesség

És a figyelmesség. A figyelmesség, a másikkal való szeretetteljesség, a másikkal való bánásmód, gondoskodás, odafigyelés. Ez nem igazán jellemző a mai emberre. Nem állítom, hogy nincs, de sajnos nem ez a többség. 

szex - szerelem - kommunikáció

Tehát a megoldás megint az, hogy közös kommunikációval kinek, mikor, hogy? Ez megint tapasztalat, hogy lehet hogy az egyiknek kedve van a szeretkezéshez, a másiknak éppen nincs vagy fordítva. Ezeket a különböző temperamentumokat összehangolni csak úgy lehet, hogy ha nem szex van, nem szerelem van csupán, hanem kölcsönös szeretet.

Riporter: a teljes riport még szerkesztés alatt van. A többi része hamarosan elérhető lesz valamely Szex, szerelem blogban...