2014. május 5., hétfő

Szex - Szerelem 05.05

Riporter: Mai Szex, szerelem blogunkban Dr. Harsányi Edit orvos-természetgyógyásszal beszélgetünk a szexről a szerelemről, párkapcsolatokról...

szex - szerelem - jó szex


Kornél a riporter: Mint szakembert kérdezlek elsősorban. Milyen a jó szex?

szex - szerelem - habitusa

Edit: A jó szex az, ami után mindkét fél elégedetten távozik, illetve másnap is akarja. Ez egy fontos dolog, hogy vágyok rá újra. Nehéz ezt meghatározni. Mert mindenkinek más a habitusa, a tempója. Talán még azt is eltudom képzelni hogy az életkor változásával. 

szex - szerelem - lepedőakrobatika

A gyerekszületés után egész egyszerűen másra van igénye energiája, mint a párkapcsolat elején. Ami kifejezetten sokszor lepedőakrobatika. De akkor ott, arra is van szükség. De arra is szükség van! Megvannak ezek a fázisok. 

szex - szerelem - szex

Én sem úgy nézek ki mint 14 éves koromban. Változott a hajviseletem testalkatom. Sok minden. Szerintem a szexusban is történnek változások, az együtt töltött időtől függően is.
Nagyon érdekes volt az a kérdés amit fölvetettél hogy milyen a jó szex? 

szex - szerelem - párkapcsolat

Nos nekem előbb: 
- Milyen egy jó párkapcsolat? Mert ha jó a párkapcsolat, akkor előbb utóbb megtalálják az utat a jó szerelmeskedéshez. Ha őszinte jó a párkapcsolat, akkor meg lehet beszélni bizonyos helyzeteket. Bizonyos problémákat, hogy most miért igen vagy miért nem. 

szex - szerelem - ügyeltem

Miért kell több? Miért kell kevesebb? Nekem is volt olyan, hogy hetente hármat ügyeltem. Azt sem tudtam, hogy nappal van vagy éjjel. A gyerekek, amikor nem ügyeltem, akkor éjszaka még fölzargattak. És akkor bent a kollégák azzal frocliztak, hogy hát mert ma jön az éjszaka.

szex - szerelem - három műszak


Erre én: 
- Remélem aludni fogok! 
És akkor úgy rám néztek. Hogy hát itt egy ilyen fiatal nő és így áll a párkapcsolatához?
Én bevallom három műszakban dolgozom.

szex - szerelem - hozzáállásom

Bemegyek a munkahelyemre. Utána elintézem a dolgot. És még éjszaka is fent vagyok rendszeresen. Teljesen más az igényem. És a hozzáállásom a szexualitáshoz teljesen megváltozott. Akkor volt, hogy azt mondtam a férjemnek foglalkozz magaddal! 

szex - szerelem - hadd aludjak

Legyen neked jó. Mert én úgy érzem, most képtelen vagyok és essünk rajta túl és hadd aludjak már. Holott ez nem volt igazán jellemző rám korábban. Az meg már az ő dolga, hogy ezt ő sosem engedte, hogy így végződjön. 

szex - szerelem - odafigyelés

Ezért mondtam azt, hogy ez a bizonyos "holnap is kedvem van hozzá" esete. Tényleg kellett az hozzá, hogy ne másnak akarjak megfelelni. Hanem kialakuljon az a fajta együtt lét, ami odafigyelésből és az egymásnak való segítésből szól. 

szex - szerelem - jó párkapcsolat

Ott be lehetett vállalni már, hogy most nem vagyok alkalmas rá. Vagy ő azt mondta, hogy ne haragudj, de most a két munkahely között nem tudok erre koncentrálni. Ez a fajta jó párkapcsolat kell, - azt gondolom - a jó szexualitáshoz. 

szex - szerelem - önbecsülés

Húsz év után is még partnerséget hoz mindkettőnk számára. Meg a saját magam önbecsülése, önértékelése, hogy ne játsszak meg dolgokat. 
Sokszor látom, amikor ilyen furcsa helyzetek vannak. 

szex - szerelem - vágyásom

Videókról meg elmondásokból alakul ki a fiatalokban, hogy milyennek kellene lenni. Milyen akrobatának kellene lenni! Mert ha nem olyan, akkor nem jó. De hát nem biztos, hogy én nekem arra van vágyásom.

szex - szerelem - +18

Kornél: Gondolom most arra célzol, amit a mostani fiatalok tapasztalhatnak gyakorlatilag az interneten keresztül, hiába írják ki hogy +18!

Edit: Az a szülőnek szól, hogy +18. A gyerek tuti, hogy be fog azon az ajtón menni, ha a szülő nincs ott mellette és nem kapcsolja le. 

szex - szerelem - habitusa

Akkor a gyerek bele fog menni.
Az én fiam olyan lazán föltörte 9 évesen a kódokat sorba a számítógépen, hogy már mi nem tudtuk mi a kódja a számítógépnek. És ő 10 perc alatt feltörte, tehát nagyon nehéz ez a helyzet.

szex - szerelem - napközben is

Nagyon fontos számomra, hogy a szülők milyen példát mutatnak a gyereknek. Ez is egy párkapcsolati probléma. Nem egyszer látok olyat, hogy az egyik fél az igényelné a kedves simogatást, puszit napközben is. Egyáltalán az érintést és a másik fél meg azt mondja: 

szex - szerelem - szülők

- Jaj hát az már túllép azon a határon, amit meg lehet engedni.
Pedig ha a gyerek nem látja otthon, hogy a szülők előttük is megmutatják, hogy szeretnek egymáshoz érni. Nem csak egy bizonyos időszakban, zárt ajtók mögött. 

szex - szerelem - együtt élni

Akkor az nekik is egy probléma lesz. Például az édesanyám megkérdezte tőlem még a házasságom elején, hogy: 
- Hogy tudsz egy ilyen fadarabbal együtt élni. Hát itt vagyunk és hozzád sem ér. 
Ugye az én apukám folyamatosan - nem tudok erre jobb szót - tojózta az anyámat. 

szex - szerelem - habitusa

Odament megpuszilta, megsimogatta. 
- Gyere ide! – és odahúzta magához. 
Nálunk - a szülői házban tehát - ez nyitott volt. 

szex - szerelem - gyerekek előtt

A férjem, - hogyha barátokkal voltunk, társaságban, akkor - kifejezte, hogy: 
- Ez az én nőm! És büszke vagyok rá, hogy itt van!
Azonban gyöngédség! Azt más előtt nem! Na de ha becsukódott a ház ajtaja. A gyerekek előtt már én éreztem magam kellemetlenül, mert ő neki volt rá igénye. 

szex - szerelem - szeretetnyilvánítás

Az összetalálkozásainkkor a szeretetnyilvánítás. Volt olyan, hogy gyakorlatoztunk. (*Olyan játékos feladatokat adtak egymásnak, amelyeket a párterápiákban is szoktunk alkalmazni – szerkesztő.)

szex - szerelem - macska

Korábban a férjem úgy fejezte ki, hogy ÉN vagyok a NŐ az életében, hogy odajött és így az állam alatt az mutatóujját meghúzta. Mások előtt! Na most én ettől rosszul voltam! Mert mintha macskát simogatna! És én nem vagyok egy macska! 

szex - szerelem - dühös

Rengeteg vita, veszekedés volt ebből, amikor hazamentünk. Én néhány húzás után a világból kimentem volna. Olyan dühös voltam, hogy majd elszállt a fejem. Egyébként pedig meg nem ért hozzám. 

szex - szerelem - pszichoterápia

Nem jött oda! Nem fogta meg a kezem, vagy valami! Semmi! Csak huzigálta itt a mutatóujját! Én még ilyet…!
Az NLP (*NLP = Neuro-lingvisztikus programozás. Egyfajta hatékony pszichoterápia - szerkesztő) hihetetlen segítség volt. Voltak kicsi kis pici füzetek. Feladatokkal.

szex - szerelem - büszke vagy

Féltékenység és még több párkapcsolati problémára gyakorlatokkal. Abból kiderült, hogy más mintáink vannak. Leültem a férjemmel és megkérdeztem, hogy:
- Te hogy fejezed ki mások előtt, hogy én vagyok a feleséged? Vagy hogy büszke vagy rám? Vagy hogy jó hogy én vagyok ott melletted?

szex - szerelem - érezzem

És akkor odajött és meghúzta…
- Óóó mondom…! 
És aztán jött a következő mondom:
- És te tudod-e, hogy én hogy érzem azt, hogy el vagyok ismerve? És hogy én jól érezzem magam abban a helyzetben? 

szex - szerelem - habitusa

Azt mondja:
- Hát szerinte ezzel – és megint meghúzta.
- Nem, nem ezzel!!!

Kornél a riporter: megmutattad neki, hogy mit csináljon?

Riporter: Holnapi Szex, szerelem blogunkban folytatódik a beszélgetés a szexről, szerelemről, párkapcsolatokról...