2014. augusztus 25., hétfő

Szex - Szerelem 08.25

Riporter: Az előző Szex, szerelem blogunkban többek között Szalay Ádám, TV2 Napló főszerkesztőjének motivációs trénerként történő előadását láthattuk. Az előadásáról a felvételt 2011-ben a stúdiónk készítette...

szex - szerelem - tudod

Kornél: Igen. Ádám is elmondja én pedig összefoglalom.
Bármennyire kínlódsz is, nem fog sikerülni egyetlen érzelmi állapotodban sem maradnod örökre. Sokan megpróbálták már, de senkinek sem sikerült! Vagy rosszabb lett vagy jobb. Neked viszont a jobb van megírva. Tudod miért? Mert Te már tudod, hogy...
ELMÚLIK.

szex - szerelem - tenni akarsz

Te már azon kevesek közé tartozol, aki vette a fáradságot és meghallgattál, elolvastál például bennünket. Azaz tenni akarsz Magadért! 
Gratulálok Neked! És szeretettel köszöntelek az építkezők csapatában...

szex - szerelem - írd fel

Lássuk mit üzen Szalay Ádám Neked! 
1. Vegyél elő egy papírt és írd fel rá!
- Új helyzet van!
Vagy azt is írhatod:
- Új lehetőségek adódtak!
Vagy:
- Kész vagyok új párt találni Magamnak!
Emlékszel? 

szex szerelem blog

Egy korábbi Szex, szerelem blogunkban már mutattam, hogy én hogyan kezdtem hozzá. Nem találtam magam körül hirtelen mást. Amikor megszállt az ihlet, csak egy írható CD borítója akadt a kezembe. Arra kezdtem el.

szex - szerelem - betelt

Láthatod, hogy nem sok minden fért rá. Két perc alatt betelt. Aztán mivel két üres oldala is volt megfordítottam és odafolytattam az írást. Amikor pár perc alatt az is betelt, akkor vettem elő aztán egy füzetet. Nem töltöttem az időt azzal, hogy átmásoljam, amiket már leírtam.

szex - szerelem - vonzás

Egyszerűen gémkapoccsal a fedlaphoz tűztem. A lényeg, hogy elkezdtem. Minél kevesebbet tökölsz vele, annál hamarabb lesznek jó dolgok az életeben. Nézd meg Ádám videójában a vonzás törvényére vonatkozó részeket.

szex - szerelem - feltápászkodás

2. Ádám második javaslata a feltápászkodás gyakorlásához. A füzetedben lapozz egy üres oldalhoz. Ha nagy a füzet oszd ketté, ha olyan kicsi füzetet választottál, mint én, akkor pedig lapozz a következő két üres oldalhoz. 

szex - szerelem - tetszett

Írd fel az egyik oldalra vagy a kettéosztás tetejére:
"Ami mellette szól."
Másik oldalra:
"Ami ellene szól." És írd le minél részletesebben a korábbi kapcsolatodra vonatkozóan, hogy mi az ami tetszett benne és mi az, ami nem volt valami jó.

szex - szerelem - mellette szól

Aztán ugyan úgy készítsd el ezt a feljegyzésedet a volt partneredről is! Mi az, ami mellette szól és mi az ami ellene? Ádám azt is elmondta, hogy ez a gyakorlat sok minden más helyzet kielemzéséhez is nagy hatékonysággal alkalmazható. Például munkahelyváltásnál.

szex - szerelem - sikerkód

3. Agykontrollon is oktatják és Szalay Ádámmal is gyakoroltuk a tréningjén a "töröl-töröl" technikát. Ádám külön "Sikerkód" feliratú csuklógumit is adott a résztvevőknek a rossz gondolatok törlésére. Ha azon kapod Magad, hogy már megint a nem jón jár az eszed.

szex - szerelem - fegyelmezed

Ha újra nem jó mederben haladnak a gondolataid, akkor meghúzod a gumit a csuklódon és csatt. Figyelmezteted, fegyelmezed magad. Fizikai fájdalmat okozol. Amíg sajog, addig nem gondolsz hülyeségekre. Mint a királyunk, aki nem ápolta le a tenyerébe égett feliratot.

szex - szerelem - töröl

A másik, amit én magam is már évtizedek óta alkalmazok, az a töröl-töröl technika. Bármi nem jón kavarog az agyam már zsigerből mondom magamnak:
- Töröl-töröl! - és helyette azonnal a képzeletem legszebb helyére viszem a gondolataimat. 

szex - szerelem - karosszékben

A gyerekkorombeli nagyszülői parasztház, árnyékos verandájára. A perzselő napos nyárban. Hatalmas szőlőlevelek között szűrődik be csak a fény. Nagy biztonságot nyújtó, óriás férfiember (Isten-öregapám) pihen ebéd után a karosszékben. Kalapját a szemébe húzva.

szex - szerelem - pihenő

Nekem ez, Neked más. Engem ez tesz határtalanul nyugodttá. Téged viszont lehet, hogy a téli Alpokban a síelés. Mindegy. Legyen meg képzeletedben az ideális pihenő hely! Ahová bármikor visszavonulhatsz. Én a legkritikusabb helyzeteimben is pillanatok alatt ott vagyok.

szex - szerelem - elmúlik

Kizárom a külvilágot és "Bent maga ura, aki rab volt odakint..." - írja Szabó Lőrinc költőnk a egyik versében.

Amikor idáig eljutunk, - az elmúlik vízió gyakorlásán kívül - fel tudjuk gyorsítani a stációk lefolyását.

szex - szerelem - erőforrásunk

Ez fontos! Ugyanis, ahogyan Ádám is mondja az előadásán:
- Egyszerre maximum hat, hét folyamat lehet nyitva egy ember agyában. Főként a lelkében. Egy szakítás, egy szerelmi kapcsolat vége akár az összes erőforrásunkat kinyithatja és totális leállást jelenthet a többi funkciónkra.

szex - szerelem - nem figyel

Így a szerelmes ember nem eszik, nem alszik, nem dolgozik, nem figyel a napi három liter víz fogyasztására. Pszichológiában azt mondják erre az állapotra, hogy:
- Nem képes működni az egyén. Egyszerűen nem funkcionálnak nála a napi rutinjai.

szex - szerelem - stációban

Fiatalok esetében leállhat ilyenkor a tanulás motiváltsága is. Több tantárgyból is elkezd lemaradni. Először csak egy-két leckével. Aztán ha olyan stációban ragad, amelyet nem ismert még eddig, akkor nem érti a lelke reakcióit. Nem ismeri a technikákat, amivel ki tud jönni belőle.

szex - szerelem - tehetséges

Előfordulhat, hogy nem tudja már behozni a lemaradását később. Valamint olyan esetről is tudok, amikor egy tehetséges fiatalnak évet kellett ismételnie.
Felnőtt dolgozó ember a munkáját veszítette el emiatt. Létfontosságú tehát, a stációk lefolyásának felgyorsítása.

szex - szerelem - blog

Gyakorolj, gyakorolj, gyakorolj! Még néhány, Szalay Ádám által is javasolt gyakorlat:
Egy párkapcsolat vége olykor...

Riporter: A jövő héten már szeptember 1. Elkezdődik az iskola! Első szeptemberi Szex, szerelem blogunkban egy nagyon érdekes gyakorlatot ismertetünk...